Upcycling is the process of turning materials from the wastestream into new materials of higher environmental value.
Upcycle Yourself is a similar concept on a human scale, turning from agents of pollution into agents of environmental change.

Feb 20, 2010

Ferocious Farm Tour, spring 2010


Hé hé :) (english version follows)


Merci de venir me lire! Je suis en train de me préparer pour un voyage de 2 mois avec Otesha (www.otesha.ca), un organisme de charité canadien qui encourage les gens à créer un monde plus écolo. De mai à juin, je vais faire le “Ferocious Farm Tour” (Tour des Fermes Féroces) à vélo avec un éco-communauté mobile, sur un trajet de 1 500 kilomètres. On va passer par les villages agricoles un peu partout dans le sud de l'Ontario, en visitant des fermes bio et des fermes de culture à petite échelle, pour mieux comprendre les enjeux de l'agriculture moderne et les alternatives durables. Pendant le voyage, on va faire du théâtre et des ateliers dans les écoles et les centres communautaires sur les sujets de la consommation responsable, d'un mode de vie écologique et des impacts de nos choix sur la terre. Yahoo!


Je fais une levée de fonds (1$ = conscientisation écolo pour 1 jeune canadien, à peu près). Les dons sont vraiment appréciés, et vous pouvez contribuer jusqu'au début avril à http://www.canadahelps.org/GivingPages/GivingPage.aspx?gpID=6697 Les deux premières étapes sont en anglais, mais après vous pouvez choisir le français.


Pendant ces 2 mois sur la route, je vais être «déconnectée» la plupart du temps, mais j'aimerais rester en contact avec mes amiEs, ma famille, et le monde extérieur :) Je prévois utiliser ce blog pour garder les gens au courant de mes efforts à réduire ma dépendance des combustibles fossiles, et leur partager mon expérience d'un mode de vie simple à échelle humaine.


méghan







Hey hey :)


Thanks for stopping by. Right now I'm gearing up for a 2-month cycling and performance trip with Otesha (www.otesha.ca), a Canadian charity that encourages young people to take an active role in creating a sustainable world. I'll be doing the Ferocious Farm Tour in May and June, traveling across southern Ontario by bicycle in a mobile eco-community. We'll be traveling 1,500 kilometers through agricultural towns, stopping in to see small-scale and organic farms to learn more about sustainable alternatives in the modern foodscape. And throughout the trip we'll be visiting schools and community centres to do theatrical performances and workshops about ecological living, responsible consumerism, and the way in which our choices impact the earth. Yahoo!


I'm in the fundraising stage right now ($1 = humane education for 1 student, or thereabouts). Any donations are much appreciated, and contributions can be made until early April at http://www.canadahelps.org/GivingPages/GivingPage.aspx?gpID=6697


During the two month trip I'll be “offline” for the most part, but would still like to keep in touch with friends, family, and the outside world :) I'm planning to use this blog as a launching point to keep people updated on my attempts to lessen my dependency on fossil fuels and experiment with a human-scale approach to simple living.


meghan

No comments:

Post a Comment